2020(e)ko martxoaren 18(a), asteazkena

OINARRIZKO HEZKUNTZAKO CURRICULUMA: AURKIBIDEA

OINARRIZKO HEZKUNTZAKO CURRICULUMA 
(236/2015eko Dekretuaren II. Eranskina osatzen duen curriculum orientatzailea) 

AURKIBIDEA SARRERA......13
Curriculum diseinuaren osagaiak ....14

LEHEN ZATIA:
OINARRIZKO HEZKUNTZAKO CURRICULUMAREN IKUSPEGI OROKORRA.....15
1. OINARRIZKO HEZKUNTZAKO IKASLEEN IRTEERA-PROFIL OROKORRA .......16
1.1. OINARRIZKO KONPETENTZIAK: OINARRIZKO HEZKUNTZAKO HELBURUAK...16
1.1.1. OINARRIZKO ZEHAR-KONPETENTZIAK ....19
1.1.2. OINARRIZKO DIZIPLINA BARNEKO KONPETENTZIAK......22
1.1.3. OINARRIZKO KONPETENTZIAK, CURRICULUM-EDUKIAK ETA EUSKAL CURRICULUMAREN BERARIAZKO EDUKIAK........27
1.2. OINARRIZKO ZEHAR-KONPETENTZIAK ...........29
1.2.1. HITZEZKO ETA HITZIK GABEKO KOMUNIKAZIORAKO ETA KOMUNIKAZIO DIGITALERAKO KONPETENTZIA ............30
1.2.1.1. Konpetentziaren definizioa eta ezaugarriak.........30
1.2.1.2.- Konpetentziaren osagaiak..................................31
1.2.2. IKASTEN ETA PENTSATZEN IKASTEKO KONPETENTZIA.......34
1.2.2.1. Konpetentziaren definizioa eta ezaugarriak.....................34
1.2.2.2.- Konpetentziaren osagaiak................................................35
1.2.3. ELKARBIZITZARAKO KONPETENTZIA ...............40
1.2.3.1. Konpetentziaren definizioa eta ezaugarriak...............40
1.2.3.2. Konpetentziaren osagaiak...................40
1.2.4. EKIMENERAKO ETA ESPIRITU EKINTZAILERAKO KONPETENTZIA ......45
1.2.4.1. Konpetentziaren definizioa eta ezaugarriak.....................45
1.2.4.2. Konpetentziaren osagaiak..................................46
1.2.5. NORBERA IZATEN IKASTEKO KONPETENTZIA..............48
1.2.5.1. Konpetentziaren definizioa eta ezaugarriak.........................48
1.2.5.2.- Konpetentziaren osagaiak............................49
1.3. OINARRIZKO DIZIPLINA BARNEKO KONPETENTZIAK...............57
1.3.1. HIZKUNTZA ETA LITERATURA KOMUNIKAZIORAKO KONPETENTZIA..59
1.3.1.1. Definizioa eta osagaiak ...................59
1.3.1.2. Konpetentziaren ezaugarriak eta barne hartzen dituen ikasgaiak.........59
1.3.1.3. Arlo/ikasgaien ikuspegia .................................60
1.3.1.4. Integrazio-egoerak ..............................62
1.3.1.5. Hizkuntza-arloek/ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko...63
1.3.2. MATEMATIKARAKO KONPETENTZIA.........................66
1.3.2.1. Definizioa eta osagaiak .................................66
1.3.2.2. Konpetentziaren ezaugarriak eta barne hartzen dituen ikasgaiak.....................66
1.3.2.3. Arlo/ikasgaiaren ikuspegia ...................67
1.3.2.4. Integrazio-egoerak ..........................68
1.3.2.5.Matematikaren arlo/ikasgaiak ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko 69
1.3.3. ZIENTZIARAKO KONPETENTZIA .....................73
1.3.3.1. Definizioa eta ezaugarriak.............................73
1.3.3.2. Konpetentziaren ezaugarriak eta barne hartzen dituen ikasgaiak..........73
1.3.3.3. Arlo eta ikasgaien ikuspegia.....................75
1.3.3.4. Integrazio-egoerak ..................................76
1.3.3.5. Zientziako arloek / ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko.77
1.3.4. TEKNOLOGIARAKO KONPETENTZIA ................81
1.3.4.1. Teknologiarako konpetentziaren definizioa eta osagaiak ......................81
1.3.4.2. Konpetentziaren ezaugarriak eta barne hartzen dituen ikasgaiak...............81
1.3.4.3. Ikasgaien ikuspegia .........................................................83
1.3.4.4. Integrazio-egoerak ..................................................84
1.3.4.5. Teknologiaren ikasgaiak ematen duen laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko....86
1.3.5. KONPETENTZIA SOZIAL ETA ZIBIKOA ................90
1.3.5.1. Definizioa eta osagaiak ........................90
1.3.5.2. Konpetentziaren ezaugarriak eta barne hartzen dituen arloak eta ikasgaiak ........90
1.3.5.3. Arloen eta ikasgaien ikuspegia............................92
1.3.5.4. Integrazio-egoerak ................................92
1.3.5.5. Arlo /ikasgai sozial/zibikoek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko .93
1.3.6. ARTERAKO KONPETENTZIA ..........96
1.3.6.1. Definizioa eta osagaiak ........................96
1.3.6.2. Konpetentziaren ezaugarriak eta barne hartzen dituen arloak eta ikasgaiak .....96
1.3.6.3. Arloaren eta ikasgaien ikuspegia.....................97
1.3.6.4. Integrazio-egoerak .................................99
1.3.6.5. Artearen arloek / ikasgaiek ematen duten laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko..100
1.3.7. KONPETENTZIA MOTORRA......................103
1.3.7.1. Definizioa eta osagaiak ......................103
1.3.7.2. Konpetentzia motorraren ezaugarriak eta barne hartzen dituen ikasgaiak...........103
1.3.7.3. Arloaren eta ikasgaiaren ikuspegia ......................105
1.3.7.4. Integrazio-egoerak ..........................................108
1.3.7.5. Konpetentzia motorrak ematen duen laguntza oinarrizko konpetentziak lortzeko.....109

2. METODOLOGIA/EBALUAZIOA KONPETENTZIEN araberako hezkuntzaren iuspegitik.112
2.1. METODOLOGIA KONPETENTZIEN araberako hezkuntzaren iuspegitik.....112
2.2. EBALUAZIOA KONPETENTZIEN araberako hezkuntzaren iuspegitik......114

BIGARREN ZATIA:
LEHEN HEZKUNTZAKO CURRICULUMAREN BERARIAZKO ikuspegia ......... 117

1. HIZKUNTZA ETA LITERATURA KOMUNIKAZIORAKO KONPETENTZIA .118
1.1. EUSKARA ETA LITERATURA, ETA GAZTELANIA ETA LITERATURA.....118
1.1.1. ETAPAKO HELBURUAK ..........118
1.1.2. EDUKIAK ................................................119
1.1.2.1. Eduki multzoen ezaugarriak ......................119
1.1.2.2. Lehen Hezkuntzako 1. zikloko edukiak....................120
1.1.2.3. Lehen Hezkuntzako 2. zikloko edukiak.......................124
1.1.2.4. Euskal curriculumaren berariazko edukien zehaztapena ..............128
1.1.3.- EBALUAZIO-IRIZPIDEAK ETA LORPEN-ADIERAZLEAK....132
1.1.3.1.- Lehen Hezkuntzako 1. zikloa..........................132
1.1.3.2.- Lehen Hezkuntzako 2. Zikloa.......................136
1.2.- ATZERRIKO LEHEN HIZKUNTZA................142
1.2.1.- ETAPAKO HELBURUAK ..................142
1.2.2. EDUKIAK........................................142
1.2.2.1.- Eduki multzoen ezaugarriak............................142
1.2.2.2.- Lehen Hezkuntzako 1. zikloko edukiak............144
1.2.2.3.- Lehen Hezkuntzako 2. zikloko edukiak..........148
1.2.3.- EBALUAZIO-IRIZPIDEAK ETA LORPEN-ADIERAZLEAK...153
1.2.3.1.- Lehen Hezkuntzako 1. zikloa.........................153
1.2.3.2.- Lehen Hezkuntzako 2. zikloa...........................157

2. MATEMATIKARAKO KONPETENTZIA .......163
2.1. MATEMATIKA ......................................163
2.1.1. ETAPAKO HELBURUAK .............................163
2.1.2. EDUKIAK .......................................................164
2.1.2.1. Eduki multzoen ezaugarriak ....................164
2.1.2.2. Lehen Hezkuntzako 1. zikloa ...............166
2.1.2.3. Lehen Hezkuntzako 2. zikloa ..................171
2.1.3.- EBALUAZIO-IRIZPIDEAK ETA LORPEN-ADIERAZLEAK..178
2.1.3.1.- Lehen Hezkuntzako 1. zikloa.....................................178
2.1.3.2.- Lehen Hezkuntzako 2. zikloa......................182

3. ZIENTZIARAKO KONPETENTZIA ...............190
3.1. NATURAREN ZIENTZIAK .......................190
3.1.1. ETAPAKO HELBURUAK ...................190
3.1.2. EDUKIAK .......................................191
3.1.2.1. Eduki multzoen ezaugarriak ...........191
3.1.2.2. Lehen Hezkuntzako 1. zikloko ......192
3.1.2.3. Lehen Hezkuntzako 2. zikloko edukiak.............195
3.1.2.4. Euskal curriculumaren berariazko edukien zehaztapena ..........198
3.1.3. EBALUAZIO-IRIZPIDEAK ETA LORPEN-ADIERAZLEAK....199
3.1.3.2. Lehen Hezkuntzako 1. zikloa ..........................199
3.1.3.3.- Lehen Hezkuntzako 2. zikloa..........................203

4.- KONPETENTZIA SOZIAL ETA ZIBIKOA.....................208
4.1.- GIZARTE-ZIENTZIAK...................................208
4.1.1.- ETAPAKO HELBURUAK .......................208
4.1.2.- EDUKIAK....................................209
4.1.2.1.- Eduki multzoen ezaugarriak..........209
4.1.2.2.- Lehen Hezkuntzako 1. zikloko edukiak...........212
4.1.2.3.- Lehen Hezkuntzako 2. zikloko edukiak.................215
4.1.2.4.- Euskal curriculumaren berariazko edukien zehaztapena..............219
4.1.3.- EBALUAZIO-IRIZPIDEAK ETA LORPEN-ADIERAZLEAK.......220
4.1.3.1.- Lehen Hezkuntzako 1. zikloa.........................220
4.1.3.2.- Lehen Hezkuntzako 2. zikloa.............................227
4.2.- BALIO SOZIAL ETA ZIBIKOAK ...............237
4.2.1.- ETAPAKO HELBURUAK ........................237
4.2.2.- EDUKIAK..........................237
4.2.2.1.- Eduki multzoen ezaugarriak........................237
4.2.2.2.- Lehen Hezkuntzako 1. zikloko edukiak......................238
4.2.2.3.- Lehen Hezkuntzako 2. zikloko edukiak........................240
4.2.3.- EBALUAZIO-IRIZPIDEAK ETA LORPEN-ADIERAZLEAK.....243
4.2.3.1.- Lehen Hezkuntzako 1. zikloa.............................243
4.2.3.2.- Lehen Hezkuntzako 2. zikloa.........................246

5.- ARTERAKO KONPETENTZIA .................251
5.1.- ARTE-HEZKUNTZA ...................251
5.1.1.- ETAPAKO HELBURUAK ........................251
5.1.2.- EDUKIAK............................252
5.1.2.1.- Eduki multzoen ezaugarriak...............252
5.1.2.2.- Lehen Hezkuntzako 1. zikloko edukiak..................253
5.1.2.3.- Lehen Hezkuntzako 2. zikloko edukiak.........................256
5.1.2.4.- Euskal curriculumaren berariazko edukien zehaztapena...........260
5.1.3.- EBALUAZIO-IRIZPIDEAK ETA LORPEN-ADIERAZLEAK.........261
5.1.3.1.- Lehen Hezkuntzako 1. zikloa........................261
5.1.3.2.- Lehen Hezkuntzako 2. zikloa.................................264

6.- KONPETENTZIA MOTORRA........................268
6.1.- GORPUTZ-HEZKUNTZA.....................268
6.1.1.- ETAPAKO HELBURUAK .............268
6.1.2.- EDUKIAK................................................268
6.1.2.1.- Eduki multzoen ezaugarriak......................268
6.1.2.2.- Lehen Hezkuntzako 1. zikloko edukiak....................270
6.1.2.3.- Lehen Hezkuntzako 2. zikloko edukiak....................272
6.1.2.4.- Euskal curriculumaren berariazko edukien zehaztapena............275
6.1.3.- EBALUAZIO-IRIZPIDEAK ETA LORPEN-ADIERAZLEAK.......275
6.1.3.1.- Lehen Hezkuntzako 1. zikloa................275
6.1.3.2.- Lehen Hezkuntzako 2. Zikloa................278


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina